“Quan les coses s’escalfen, potser dius coses que no volies dir”, ha piulat Twitter aquest dimarts. I continua: “Estem posant en marxa un experiment a iOS amb un sistema que et dona l’opció de revisar la teva resposta abans que sigui publicada en cas d’utilitzar un llenguatge que pot ser ofensiu”.

Davant les habituals batalles verbals que es despleguen a Twitter, la plataforma vol oferir una segona oportunitat als tuitaires més agressius. Així, la companyia està provant un nou sistema per calmar els ànims abans que algú hi obri foc: quan els algorismes detecten una resposta amb llenguatge “ofensiu”, hi apareix una finestra amb una suggerència per canviar el text abans de ser publicat. Una mesura que ha sembrat la desconfiança a diversos usuaris de Twitter: “La llibertat d’expressió existeix perquè la gent pugui dir coses que no t’agraden. Al final és una companyia la que decideix què és apropiat i què no, que no és cap poder moral superior”, diu un usuari.

L’any passat, Instagram va fer una prova similar. “Els resultats han estat positius. Veiem que aquests tocs d’atenció poden animar la gent a reconsiderar les seves paraules”, va escriure al desembre la companyia al seu blog. D’aquesta manera, avui, quan els algorismes d’aquesta xarxa social detecten que un usuari és a punt de publicar un comentari potencialment lesiu, se li apareix un avís com el de la imatge, i l’informa de que frases similars ja han estat denunciades abans.

Instagram.

Cal tenir en compte que, amb Twitter, ja són totes les grans xarxes socials les que han mostrat la seva confiança en la Intel·ligència Artificial a l’hora de moderar continguts. I això és especialment cert quan la pandèmia ha fet retallar temporalment molts llocs de feina, segons Tech Crunch. Tot i així, és evident que es tracta d’una mesura que ha vingut per quedar-se.